TOIMINTATIEDOTE  2024

Hakalanmäki on Hyvinkään kaupunginosa. Hakalanmäelle alettiin 1970-luvulla rakentaa omakoti- ja rivitaloasuinaluetta. Se valmistui pääosin 1980-luvulla. Alue oli pitkään ilman palveluita ja kouluja tukeutuen pääosin lähellä olevien Aarnivan kioskin, Uuno Helvan kyläkaupan ja Raijan Baarin (myöhemmin Kruunubaari) palveluiden varaan.

Maasto, johon kaupunginosa rakentui, oli soista maastoa. Korkeana kohtana olivat Hakalanmäki, Savimäki ja nk. Pippurimäki. Kesäisin ja talvisin urheilua harrastettiin Kuokkalan kentällä. Alueen eteläpuolella oli laaja metsä- ja suoalue, joka asukkaiden suussa sai nimen Susimetsä. Kyseisellä alueella sijaitsee nykyisin Hakalan kaupunginosa asutuksineen ja palveluineen.

Hakala on Hyvinkään kaupunginosa. Se sijaitsee kaupungin keskustan eteläosassa ja rajoittuu idässä Helsinki-Riihimäki-rataan ja Marttiin, etelässä Hakakallioon, lännessä Vehkojaan ja pohjoisessa Hakalanmäkeen. Hakala-Hakalanmäen alueella on asukkaita noin 3 500.

Hakalan kaupunginosa kuuluu Hyvinkään uusimpiin. Sitä alettiin suunnitella 1970-luvulla ja niin alueen kerrostalot kuin pientalotkin on rakennettu pääosin 1980-luvulla.

Hakalan palveluihin kuuluvat kauppa, päiväkoti, koulu, kirjasto sekä urheilukenttä.
Hyvinkään rautatieaseman ja Hakalan väliä liikennöi paikallisliikenteen bussilinja 4.

Wikipedia

Alueella on myös koirapuisto osoitteessa Tuomaankatu 32.

Kevätkauden toiminta on meneillään - tervetuloa torstaisin klo 13 - 16 Ahmankatu 2 kerhohuoneelle.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Ryhmämatka Pärnuun 2. -  6.6.2024.
Lisää Tapahtumat-sivulta.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Valkeakosken kesäteatteri Juice-musikaali 15.6. klo 14. Ks. Tapahtumat

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤